mirosmajda.com - recenze

Rose & Rock: Miro Šmajda – mirosmajda.com

20. července 2013 v 21:30
Po přibližně dva a půl roce se vrací rocker Miro Šmajda na scénu se svým druhým albem mirosmajda.com. Řekněme si narovinu, přijít v dnešní době s něčím novým je dost těžké. Povedlo se to slovenskému sexy rockerovi?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Po celkem obyčejném intru otvírá album skladba Nostalgie, která svými rytmickými bubny dodává této písni pořádný říz. Melodická "Nostalgie" zůstane v hlavě téměř každému posluchači a to jak po hudební tak textové stránce skladby. Stejným rychlejším tahákem desky je následující píseň Odsúdení. Z nadupaného tempa prvních dvou svižnějších skladeb přichází na řadu pomalejší balada Príbeh tela. Při odmlce u textu této citově zabarvené balady "A v ženskom tele už nebije srdce ……jedno len" nejednoho člověka zamrazí. Následuje skladba Bez lásky žiť, která neomrzí ani nenadchne, ale svoji roli mezi ostatními většími hity na albu určitě má. "Ovládáme sa chuťou na, sex a natvrdo na na na…" - text další písně Na na na je plný chutě na sex a po láskyplné části alba se přehoupneme do druhé poloviny, která je rozmanitější.

• POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU

Miro Šmajda – mirosmajda.com

13. července 2013 v 23:37
Rocker Miro Šmajda se po třech letech vrací se svým druhým řadovým počinem, nápaditě pojmenovaným mirosmajda.com.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

První singl White Black o rázu alba příliš nenapověděl. Pop-rockově laděná skladba, na albu zařazená až jako závěrečná, z desky ční jako pěst na oko. Nezasvěcený by ani netipoval, že na desku patří. Není typicky romantická jako zbytek alba, působí optimisticky a je velmi zpěvná. Stejně tak čouhá z rázu mirosmajda.com předposlední elektro úlet Bullshit. Spíše než o song, který byste měli s radostí poslouchat, jde o satiru na současný hudební showbusiness, která svým pro Šmajdu netypickým zněním posluchače zaujme.

Přejděme však k jádru desky, po nezajímavém intru přichází hned zkraje na řadu jeden z tahounů alba, naléhavá a melodická Nostalgie. Stejného ražení je i následující Odsúdení. Z nastoleného tempa se vymaňuje až nejsilnější záležitost desky nazvaná Na, na, na. Předchozí pesimistický nádech songů nahrazují skočné popěvky a ráznější bicí. Deska se tak přehoupne do své zábavnější a rozmanitější poloviny. Podobně ještě vyznívá následující Dotyky. Pak je však zařazena srdceryvná balada Moja Zem, z jejíhož textu dýchá osobní zpověď interpreta vzpomínajícího na časy již minulé. Z úplně jiného těsta je však další silná věc, snad nejtvrdší song celého alba Requiem, který si sice zachovává špetku úvodní srdceryvné naléhavosti, ale kombinuje ji se silnými rockovými riffy.

• POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU

Recenze mirosmajda.com: Když forma má vrch nad obsahem!

20. června 2013 v 12:55
Mladí umělci, kteří se vydávají na hudební dráhu a snaží se vydobýt si místo na piedestalu pomocí rocku, to mají dneska těžké. Všechno už bylo vymyšleno, všechno už někdy bylo a nahrát něco neotřelého a dobrého není žádná malichernost. To už dneska ví i Miro Šmajda.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Miro Šmajda má hned na začátku kariéry pár nepopiratelných výhod. Je atraktivní a může proto sázet na svoji sexy image. Vysokých rockových hlasů u nás a na Slovensku také mnoho není, a proto je na první poslech z rádia dobře rozpoznatelný. Neztratí se mezi tunami nové muziky, které se na nás ze všech stran valí.

Novou desku "mirosmajda.com" si tentokrát vydal sám a slouží mu ke cti, že vše podstatné, co se nahrávky týče, si vzal takříkajíc pod palec osobně. Tím ale na svá záda přidal další velkou tíhu odpovědnosti. Materiál na album si vyjma poslední písně napsal výhradně sám, mimo zpěvu obstaral piano a všechny kytary kromě basové, ale hlavně je taky producentem alba a společně s Richardem Scheuflerem juniorem jej i smíchal.

Nahrávka zní hodně moderně, kytary v rockových písničkách zařezávají přesně i tvrdě, ale Šmajdovi i na této desce (stejně jako na té první "Čo sa týka lásky") sedí rozhodně více baladická poloha. V té rockové jako by se pořád ještě hledal, i když se snaží být tvrdý a nekompromisní, jako kdyby ještě neměl svůj skladatelský rukopis ucelený. V jeho věku by ostatně ani nebylo příliš divu.

• POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU

Miro Šmajda – mirosmajda.com

1. června 2013 v 12:29
V porovnání s dva a půl roku starým debutovým albem Čo sa týka lásky je totiž album mirosmajda.com dost velkým krokem vpřed.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Přistihuju se při tom, jak se zamýšlím nad tím, čím by mě v podstatě měl fascinovat Miro Šmajda (ano, on je už zas Miro Šmajda, žádný Jason nevím jaký)? Vezměme to od podlahy. Otočte obal jeho aktuálního CD na zadní stranu a pochopíte, že rock'n'roll je věčný. Alespoň to ve mně evokuje tato, promiňte, ale trochu nezdařená fotka, na které mi Šmajda připomíná rumunského hraběte Drákulu vyrážejícího na svůj noční šábes.

Toto tedy trochu nevyšlo. Tak co dál? Cihličky na břiše? Dlouhé kadeře? Ani jedno, ani druhé, to ať si chlapec nechá pro fanynky. Zbývá jediné! Vkládám CD do přehrávače. Toto chalanisko dostává jedinou - poslední šanci, aby mi dokázal, že není jen narcis s komerčním duchem, který ví, jak zaujmout vzezřením, skandálek, umí si vytvořit image, umí se prostě prodat, i když zatím mi tam někde stále chybí hudba.

Dávám tedy Mirovi ještě jednu šanci. Je to těžké po polozbabraném debutu. Ale na druhé straně je to výzva po tom, co na Eurosongu dokázal, že chápe co znamená vyčnívat z davu, aby alespoň trochu zaujal. Po jeho světovém metalu však může pro někoho, kdo očekával "rockera Jasona" působit toto album jako krok zpět. Zkuste však zapomenout na Eurosong, na Jasona a pojďme se spolu zaměřit na Mira Šmajdu (zní to jako hájit Dr. Jekkyla a Mr. Hydea).

• POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU

Recenze: mirosmajda.com

18. dubna 2013 v 13:50
Po X ročnících zprofanované televizní soutěže se po slovenské hudební scéně plantá množství pochybných talentů a nejčastěji se o nich dočteme jen z kopy bulvárních dat definujících místo a čas jejich přešlapů nebo jmen osob s nimiž se jim to zadařilo.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ohromený fanoušek je pak povděkem celý bez sebe, když se na pulty dostane takový album, jakým je druhá deska Mira Šmajdy, který také před rokem pod pseudodymom Max Jason Mai reprezentoval Slovensko na Eurovizi.

Miro Šmajda má v rockové komunitě ty největší úspěchy teprve před sebou, ale už dnes mu leckterý rocker může závidět už ty dosažené mety. Vždyť ne všem mladým rockerům se podaří vydat za sebou dva relativně úspěšná alba. Nutno však dodat, že tento mladý si tyto hudební pocty zaslouží. Dělá svou práci nebezpečně dobře a co je však nejdůležitější našel si svébytný, snadno rozpoznatelný styl a osobitý přístup. A to v rockovém mainstreamu jde, být originální a najít si svůj hudební jazyk. Jeho hudba se dá rozpoznat na první moment i když je to jen odvar současné světové kytarové scény. Ten odvar je ale na naše poměry slušný a dost zahuštěný vlastním cítěním a talentem.

• POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU

Recenze: Miro Šmajda - Mirosmajda.com

2. dubna 2013 v 19:29
Miro Šmajda je zpět a s ním i zbrusu nové CD, ktoré dokazuje, že na pořádny rock and roll nezapomněl.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Slovenský zpěvák Miro Šmajda, který je mnohým známý zejména z účinkování v pěvecké soutěži, vydal po více než dvou letech v pořadí své druhé album, které dostalo netradiční název Mirosmajda.com.

Srovnávat nový počin s jeho debutovým albem Čo sa týka lásky nemá žádny smysl.
Tentokrát Miro totiž nenechal nic na náhodě a spolehl se na vlastní síly - až na jednu skladbu si celé album zhudebnil i otextoval sám, a dokonce se zhostil i role producenta. Kdo očekává pop-rockové kompromisy, jako tomu bylo na předchozím albu, asi bude zklamán.

Album Mirosmajda.com znamená velký posun vpřed. Tentokrát se nedělali kompromisy, nechodilo se po špičkách a zpěvák si za svou prací stoprocentně stojí.

Fajnšmekři kvalitní rockové muziky si rozhodně přijdou na své. CD je pestré, najdete na něm energické rockové vypalovačky, punkový song i balady. Že má zpěvák smysl i pro recesi se přesvědčíte v předposlední písničce, která je pořádný úlet. Navzdory rozmanitosti songů je Miro stále zaměřen na rockovou muziku, a malé hudební odbočky jsou pouze příjemným zpestřením.

• POKRAČOVÁNÍ V CELÉM ČLÁNKU

Optimalizované pro Mozillu Firefox | Official www.mirosmajda.com | © miro-smajda-daily.blog.cz 2009-2017